Powiadom znajomych o Twoim serwisie

Co to za poradnik?

Zapisz się na mój darmowy poradnik, będący równocześnie newsletterem ebiznesowym. Pogratulujesz sobie tej decyzji. Nie ważne, skąd przybyłeś - ważne dokąd zmierzasz. Z tym poradnikiem i newsletterem będziesz zmierzał do sukcesu w ebiznesie. Masz moje słowo i serce, które wkładam w ebiznes.

Po co napisałem ten poradnik?

Strona internetowa, na której odwiedziny są rzadkością, nie zarabia. Nie ma co z tym dyskutować. Z drugiej strony patrząc, odpowiednia ilość odwiedzin może zagwarantować rentowność Twojemu ebiznesowi.

Weźmy na przykład sklep internetowy. Jakiś tam przeciętny, bez znaczenia. Konwersja na takim sklepie wynosi od 0 do 1 % (rzadko więcej). Przyjmijmy 0,5%. OK. Czyli co 200-na osoba kupuje coś w tym sklepie. Idźmy dalej. Niech średni zysk z pojedynczej sprzedaży wynosi 20 zł. Powiedzmy, że próg rentowności osiągamy przy zysku na poziomie 4000 zł (pracownik + pewne koszty stałe). Policzmy zatem, ile potrzebujemy odwiedzin na naszym sklepie, aby wyjść na zero:

(4000 zł / 20 zł) * 200 = 40 000 odwiedzin
40000 / 30 dni = około 1350 odwiedzin dziennie
Hmm, sporo, nie uważasz?

Załóżmy, że założyłeś sklep kilka miesięcy temu, coś tam nad nim działasz i masz 100 odwiedzin dziennie. Jesteś lata świetlne od progu rentowności, prawda? W końcu 1350 - 100 = 1250 brakujących odwiedzin dziennie. Teraz dobra wiadomość: możesz zdobyć te 1250 dalszych odwiedzin dziennie. Nawet więcej. I nie dzięki czarnej magii, Pawle, ale dzięki sprawdzonym sposobom na zwiększenie ruchu na Twoim serwisie. Po to właśnie opracowałem ten poradnik.

Nie chcę Cię oszukiwać

Pawle, będę z Tobą szczery do bólu: nie każdy biznes czy ebiznes jest opłacalny. Ten poradnik, ani mój newsletter, ani wiedza całego Internetu nie pomoże, jeśli Twój biznes jest "wadliwy". Wspomniane wyżej dodatkowe 1250 odwiedzin dziennie da się osiągnąć. Nie będzie to łatwe i błyskawiczne, ale to tylko kwestia czasu, nakładów pracy i środków. Właśnie. Wszystko kosztuje. Niektórzy mówią, że można robić biznes bezkosztowo. Jeśli chodzi o nakłady finansowe, to można robić to niemal bezkosztowo (jeśli się uprzeć, co rzadko ma sens). Lecz jeśli chodzi o nakłady czasu i pracy (szczególnie na początku), to nie da się robić biznesu bez tego. W końcu czas jest najcenniejszy, zatem skończmy z mitem, że można robić biznes bez nakładów: czas jest nakładem. OK, do czego zmierzam? Ano do tego, że te 1350 odwiedzin dziennie może zbyt drogo Cię kosztować - choćby chodziło "tylko" o Twój lub innych osób czas. Wróć zatem do podstaw i przemyśl strategię swojego ebiznesu. Z mojej strony mogę Ci szczerze polecić innym darmowy poradnik: Jak napisać biznes plan dla e-biznesu?, czyli jak planować własny ebiznes.

Musisz powiadomić znajomych o Twoim serwisie

Brzmi banalnie? W sumie nic skomplikowanego. Pamiętaj o kilku sprawach:

Każdy detal ma znaczenie. Każdy. Nie zaniedbuj zatem doskonałego zaprezentowania Twojego serwisu znajomym i rodzinie.

Zapisz się na Darmowy Poradnik

poradnik Popularne serwisy internetowe